Europejski Kongres Gospodarczy w opinii uczestników – efektywny biznesowo, mocny merytorycznie i w doskonałej lokalizacji
100% panelistów i 87% słuchaczy odbyło spotkania biznesowe podczas XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Realizowane co roku badania satysfakcji potwierdziły po raz kolejny wysoki poziom zadowolenia uczestników. Docenili oni nie tylko sprzyjający kontaktom biznesowym charakter wydarzenia, ale także interesującą tematykę wystąpień, imprezy towarzyszące, lokalizację czy internetowy system kongresu. Szeroki rozgłos medialny i rozmach realizacyjny dopełniają całości obrazu rosnącego z roku na rok wydarzenia.
Tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy, realizowany pod patronatem polskiej prezydencji w Unii Europejskiej, odbył się w dwóch lokalizacjach – Międzynarodowym Centrum Kongresowym i sąsiadującym z nim Spodku. W wydarzeniu wzięła udział rekordowa liczba 18 000 słuchaczy, z czego 13 500 uczestniczyło w sesjach stacjonarnie. Organizatorzy zaproponowali największą jak dotąd liczbę paneli tematycznych – w 200 debatach wiedzą i doświadczeniem dzieliło się na kongresowym forum 1300 prelegentów. O sukcesie tegorocznej edycji zdecydowało również wsparcie 320 partnerów i sponsorów.
– Od 14 lat badamy wyniki zadowolenia z uczestnictwa w Europejskim Kongresie Gospodarczym, aby spełniać oczekiwania i wychodzić naprzeciw społeczności kongresu.O powodzeniu tego przedsięwzięcia decyduje co rokuzaangażowanienie tylko nas, organizatorów, ale przede wszystkim znamienitych prelegentów, partnerów, sponsorów i samych uczestników. Jak pokazują badania, kongresowi goście chcą do nas wracać i deklarują wysoki poziom satysfakcji z bycia częścią tego wydarzenia. Bardzo dziękujemy za to zaufanie, zaangażowanie i współtworzenie z nami coraz większej rangi i skali kongresu – mówi Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP, inicjator i organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Szerokie horyzonty, cenne kontakty
Zadowolenie z udziału w 17. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego zadeklarowało 90% panelistów, 86% uczestników i 85% partnerów wydarzenia. W ślad za tym 92% uczestników i 87% panelistów wskazało, że wezmą udział w przyszłorocznej edycji kongresu.
Wśród najwyżej ocenianych aspektów znalazły się: lokalizacja kongresu w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku – uzyskała wynik 9,4 w skali 10-punktowej. Internetowy system kongresu został oceniony na 8,9 punktów, z kolei informacje przesyłane przez organizatora przed wydarzeniem – na 8,8 punktów. Równie wysoko uczestnicy ocenili wartość merytoryczną kongresu, tematyka wystąpień uzyskała 8,4 punkty, a wydarzenia towarzyszące – 8 punktów.
Aż 100% panelistów i 87% słuchaczy odbyło spotkania biznesowe podczas kongresu. Możliwość nawiązywania kontaktów użytecznych w pracy i w biznesie oceniono na 8,1 punktów. Jeszcze wyższą ocenę – 8,4 – uzyskało sprzyjanie podejmowaniu decyzji – kongres w opinii uczestników daje szeroki ogląd zjawisk i trendów gospodarczych.
– Szczególnie cieszy nas wskazywana przez uczestników biznesowa efektywność kongresu, bo bycie platformą networkingu, nawiązywania i podtrzymywania relacji czy inicjatyw biznesowych jest naszą misją od pierwszej edycji – mówi Wojciech Kuśpik.
EEC w centrum uwagi mediów
Szeroki rozgłos medialny wydarzenia zapewniła obecność na miejscu 650 akredytowanych dziennikarzy z 220 redakcji, w tym aż 70 patronów medialnych. Owocem licznych debat i wydarzeń towarzyszących było 37 tys. publikacji, których ekwiwalent medialny wyniósł 166,4 mln zł.
Najważniejsze informacje z Europejskiego Kongresu Gospodarczego co roku relacjonowane są przez największe ogólnopolskie redakcje obecne na miejscu. Wśród tegorocznych patronów medialnych znalazły się m.in. Grupa Mediowa AGORA, Business Insider, Dziennik Gazeta Prawna, Dziennik Zachodni, Forbes Women, Forbes, Forsal.pl, Media PPG, Onet, Polska Agencja Prasowa, Parkiet, Polskie Radio, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, TOK FM, TVN24 Bis, TVN, TVP Info, WNP, Wyborcza.biz, Wyborcza.pl.
Z coraz większym rozmachem
Rozmach realizacyjny widać w liczbach podsumowujących logistykę całego przedsięwzięcia. Tegoroczny kongres odbył się na 65 tys. m² przestrzeni, w 23 salach wykładowych. Na miejsce przyjechało 12 tirów sprzętu, wśród którego znalazło się m.in. 250 m² ekranów LED i ponad 200 mikrofonów. Transmitowano 200 sesji, a w obsługę techniczną zaangażowano 125 osób. Przez trzy kongresowe dni wydano 4500 obiadów.
Rekomendacje ECC dla gospodarki
Echa Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2025 wciąż wybrzmiewają – również w postaci konkretnych rekomendacji, które są efektem debat i eksperckich dyskusji prowadzonych podczas wydarzenia. Kongres żyje dalej, a wnioski wypowiedziane na scenie nie pozostają bez pokrycia. Pierwszy z raportów – dostępny na łamach portalu WNP.PL – koncentruje się na tym, jak zwiększyć konkurencyjność polskiej gospodarki poprzez inwestycje, nowoczesny rynek kapitałowy i przejrzyste otoczenie regulacyjne. Wśród kluczowych postulatów znalazły się m.in.: uproszczenie procedur administracyjnych, wzmocnienie roli rynku kapitałowego w finansowaniu firm oraz stabilność i przewidywalność prawa dla inwestorów. W przygotowaniu są już kolejne raporty, które będą sukcesywnie podsumowywać wnioski płynące z poszczególnych bloków tematycznych tegorocznej edycji EEC.
Badania na zlecenie Grupy PTWP zrealizowała firma BCMM – badania marketingowe.
XVII Europejski Kongres Gospodarczy odbył się w terminie 23-25 kwietnia 2025 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
***
Europejski Kongres Gospodarczy (EuropeanEconomicCongress – EEC) w Katowicach to trzydniowy cykl debat, spotkań i wydarzeń towarzyszących z udziałem gości z Polski, Europy, świata, wśród których wymienić można: unijnych komisarzy, premierów i przedstawicieli rządów państw europejskich, prezesów największych firm, naukowców i praktyków, decydentów mających realny wpływ na życie gospodarcze i społeczne. W opiniotwórczym gronie, w formie otwartej debaty publicznej, prowadzone są rozmowy o kwestiach najistotniejszych dla rozwoju Europy.
Organizatorem Europejskiego Kongresu Gospodarczego, od pierwszej edycji w 2009 roku, jest Grupa PTWP.
Więcej informacji:
Facebook: facebook.com/EECKatowice
LinkedIn: www.linkedin.com/showcase/europejski-kongres-gospodarczy/
X: x.com/EECKatowice #EKG2025 #EEC2025
Instagram: https://www.instagram.com/eeckatowice/




