Ładowanie

TERAZ:

Rozwój infrastruktury rowerowej w Dąbrowie Górniczej – aktualne inwestycje

Dąbrowa Górnicza konsekwentnie realizuje IV etap programu zielonej mobilności, rozbudowując sieć tras rowerowych na swoim terenie. W ostatnim czasie zakończono prace przy ulicy Młodych i części ulicy Tysiąclecia, obecnie trwa budowa wzdłuż alei Zagłębia Dąbrowskiego, a w planach na ten rok jest realizacja inwestycji przy ulicy Wybickiego.

Zrealizowane inwestycje rowerowe

Na ulicy Młodych powstała już droga rowerowa po stronie ogródków działkowych, stanowiąca połączenie z istniejącą trasą przy ulicy Kasprzaka. Po przeciwnej stronie ulicy dokończono ciąg pieszo-rowerowy, prowadzący w kierunku parku Podlesie i ulicy Tysiąclecia.

Ukończono także budowę drogi rowerowej i chodnika wzdłuż fragmentu ulicy Tysiąclecia – od skrzyżowania z aleją Piłsudskiego do skrzyżowania z ulicą 11 Listopada. W najbliższych tygodniach zostanie tam wykonane oznakowanie i przejazdy rowerowe.

Trwające prace przy alei Zagłębia Dąbrowskiego

Aktualnie trwa realizacja ciągów pieszo-rowerowych po obu stronach alei Zagłębia Dąbrowskiego. Każdy z nich będzie miał szerokość trzech metrów. Jak podkreśla Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w dąbrowskim Urzędzie Miejskim, takie rozwiązanie pozwoliło uniknąć wycinki drzew i krzewów rosnących wzdłuż alei.

Prace rozpoczęto od strony dworca kolejowego w Gołonogu, gdzie ciąg powstaje od wysokości firmy Gühring do ronda przy skrzyżowaniu z ulicą Tysiąclecia. W kolejnym etapie realizowany będzie ciąg po przeciwnej stronie alei – od wspomnianego ronda do wlotu ulicy Wybickiego.

Planowane inwestycje na 2024 rok

W najbliższych miesiącach miasto planuje budowę:

  • drogi rowerowej po stronie pasażu handlowego przy ulicy Wybickiego
  • ciągu pieszo-rowerowego po stronie biblioteki przy tej samej ulicy

Na realizację IV etapu zielonej mobilności Dąbrowa Górnicza pozyskała ponad 3,6 mln zł unijnego dofinansowania. Jednocześnie trwają już przygotowania do V etapu programu, na który miasto może otrzymać kolejne kilkanaście milionów złotych ze środków unijnych. Wśród planowanych inwestycji znajdują się drogi rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe wzdłuż ulic: Myśliwskiej, Podlesie, Robotniczej, Korczaka, Struga, Kosmonautów oraz fragmentu ulicy Inwestycyjnej (od Roździeńskiego do strefy w Tucznawie).

Stan infrastruktury rowerowej w Dąbrowie Górniczej

Według danych na koniec 2024 roku, łączna długość wszystkich dróg rowerowych w mieście (w tym szlaków i leśnych dróg rowerowych) wynosiła prawie 97 kilometrów. Z tego ponad 55 kilometrów stanowią asfaltowe drogi rowerowe. Realizowane obecnie inwestycje znacząco zwiększą te wartości, poprawiając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo rowerzystów oraz pieszych.

UM w Dąbrowie Górniczej

Share this content: