Ładowanie

TERAZ:

Trwa przebudowa trzech wiaduktów w Katowicach, a w poniedziałek ruszą prace przy ul. Mikołowskiej

Aktualnie prowadzone są prace na ul. Bagiennej, Granicznej i Kłodnickiej w ramach modernizacji linii kolejowej Katowice Szopienice Południowe – Katowice Piotrowice. Na ul. Bagiennej trwa rozbiórka części wiaduktu, a także przebudowa infrastruktury podziemnej. Na ul. Granicznej wzmacniany jest nasyp kolejowy i przebudowywany wodociąg, a na ul. Kłodnickiej demontowana jest nawierzchnia drogowa, przygotowując teren do dalszych prac konstrukcyjnych.

Prace realizowane są zgodnie z harmonogramem i wymagają użycia specjalistycznego sprzętu. Roboty, w tym demontaż trakcji i torów, są prowadzone z uwzględnieniem utrzymania ruchu kolejowego, co wydłuża czas realizacji ze względu na konieczność dodatkowych norm bezpieczeństwa. Większość prac odbywa się nocą, kiedy ruch pociągów jest ograniczony.

Efektem prac będzie poprawa infrastruktury drogowej i kolejowej. Wiadukt na ul. Bagiennej zostanie poszerzony, co umożliwi poprowadzenie siedmiu torów, zwiększając przepustowość ruchu kolejowego. Na ul. Granicznej powstanie szerszy wiadukt, co usprawni ruch samochodowy, a także zyska on ścieżkę rowerową. Z kolei na ul. Kłodnickiej powstanie nowy wiadukt z poszerzonymi chodnikami i prześwitem drogowym, eliminując ograniczenia wysokości dla pojazdów.

Od 7 października rozpoczną się prace przy przebudowie wiaduktu na ul. Mikołowskiej, co spowoduje zamknięcie ulicy dla ruchu samochodowego. Ruch pieszy będzie utrzymany przez pierwszy miesiąc prac, a następnie zostanie wstrzymany na czas demontażu przęsła. Zalecany objazd będzie prowadził przez ul. św. Jana i Francuską. Ruch kolejowy przez stację Katowice pozostanie niezakłócony, a informacje o zmianach w komunikacji miejskiej dostępne są na stronie transportgzm.pl.

W ramach inwestycji nad ul. Mikołowską, dwa równoległe wiadukty zostaną zastąpione nową, bardziej trwałą konstrukcją, spełniającą nowoczesne normy techniczne. Modernizacja katowickiego węzła kolejowego jest częścią większego projektu na linii E65, obejmującego odcinki Będzin – Katowice Piotrowice, Tychy – most Wisła (Goczałkowice) oraz Zabrzeg – Zebrzydowice. Projekt o wartości ok. 7 mld zł jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Fot. PKP PLK

Share this content: