RegioJet rozpoczął sprzedaż biletów na trasę Warszawa – Kraków
Łukasz Kałdonek I 11-09-2025
To wiadomość, na którą czekali zarówno pasażerowie, jak i obserwatorzy rynku kolejowego. Czeski przewoźnik RegioJet oficjalnie uruchomił sprzedaż biletów na trasę Warszawa – Kraków. Pierwsze pociągi pojadą już 18 września, a ceny rozpoczynają się od 49 zł. Jak podkreśla Kurier Kolejowy: „Ceny biletów zaczynają się od 49 zł – tyle samo kosztują najtańsze bilety na Pendolino, które jednak w ostatnich latach niezmiernie trudno upolować”.
Cztery klasy podróży – elastyczność dla każdego pasażera
RegioJet zdecydował się zaoferować aż cztery klasy podróży, dostosowane do różnych potrzeb i budżetów.
- Low Cost – bilety od 49 zł,
- Standard – od 59 zł,
- Relax – od 69 zł,
- Business – klasa premium, która w dniu rozpoczęcia sprzedaży została całkowicie wyprzedana.
Jak zauważa Kurier Kolejowy: „W chwili pisania artykułu żadne miejsce w klasie Business nie było dostępne”. Już na starcie widać więc, że na rynku istnieje silne zapotrzebowanie na alternatywę wobec oferty PKP Intercity.
Komfort, obsługa i nowoczesny tabor
W każdym składzie RegioJet ma pracować aż ośmioosobowa załoga, w tym stewardzi i bariści. To standard bardziej kojarzony z lotami samolotowymi niż podróżami pociągiem. Pasażerowie mogą liczyć nie tylko na pomoc w trakcie podróży, ale i dodatkowe usługi, które do tej pory były rzadkością w polskich pociągach.
Tabor będzie różnorodny. W klasie Standard dostępne będą zarówno wagony przedziałowe, jak i nowoczesne, przestronne wagony bezprzedziałowe rumuńskiego producenta Astra Vagoane Călători. Cały skład ma liczyć osiem wagonów: trzy w klasie Low Cost, trzy w Standard, jeden w Relax oraz jeden łączący miejsca Relax i Business.

Czas przejazdu – nieco dłużej, ale tylko na początek
Na razie podróż między stolicą a Krakowem zajmie 3 godziny i 5 minut. Powód? Pociągi kursują w trybie ad hoc. RegioJet uspokaja jednak, że to rozwiązanie tymczasowe. „Czas przejazdu jest dłuższy, ponieważ jeździmy w trybie ad hoc. Od 14 grudnia uruchamiamy więcej połączeń z czasem przejazdu zgodnym z EIP” – informuje przewoźnik.
Pociągi będą jechały Centralną Magistralą Kolejową aż do Zawiercia, gdzie zaplanowano postój techniczny. Na razie nie przewidziano sprzedaży biletów w relacjach z tego miasta.

Pilotaż i plany na przyszłość
Oferta, która rusza we wrześniu, ma charakter pilotażowy i potrwa do grudnia. W tym czasie spółka planuje również intensywną rekrutację – potrzeba nawet 300 pracowników, w tym maszynistów, kierowników pociągów, stewardów i baristów.
To jednak dopiero początek. Od grudnia RegioJet zamierza uruchomić kolejne połączenia: Warszawa – Poznań, Kraków – Warszawa – Gdynia oraz Warszawa – Ostrawa – Praga/Wiedeń. W 2026 roku planowane jest pełne wdrożenie oferty.
Znaczenie dla pasażerów i rynku
Konkurencja na torach to szansa na niższe ceny i większą dostępność biletów. Kurier Kolejowy przypomina: „Doświadczenia z Czech, związane z pojawieniem się konkurencji na torach, są per saldo pozytywne”. W Polsce, gdzie rosnący popyt coraz trudniej zaspokoić, dodatkowa oferta może być realnym wzmocnieniem dla całego rynku.
Wejście RegioJet to również symboliczny przełom – spółka była pionierem liberalizacji rynku kolejowego w Czechach i teraz chce powtórzyć ten sukces nad Wisłą. Jeśli zapowiedzi zostaną zrealizowane, podróżni zyskają nową jakość w podróżach dalekobieżnych.

Fot. RegioJet, Pardubice żive