Ładowanie

TERAZ:

Wielka przebudowa DW 492 – 209 mln zł na modernizację kluczowej drogi w powiecie kłobuckim

Historyczna inwestycja drogowa na Śląsku

Rozpoczyna się jedna z największych inwestycji drogowych w północnej części województwa śląskiego. Przebudowa 19-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 492 (od DK 46 do granicy z województwem łódzkim) pochłonie 209,3 mln zł, a prace mają zakończyć się w lipcu 2028 roku.

Dlaczego ta inwestycja jest tak ważna?

Podczas konferencji prasowej przedstawiciele władz podkreślali znaczenie projektu:

  • Grzegorz Boski, wicemarszałek województwa śląskiego: „To inwestycja bardzo oczekiwana, która znacząco poprawi bezpieczeństwo i komfort jazdy. Obecnie trwa już przebudowa DW 491, a teraz czas na kolejną kluczową arterię”.
  • Henryk Kiepura, wiceminister edukacji: „To druga największa inwestycja w historii powiatu kłobuckiego. Mieszkańcy czekali na nią od lat – poprawi płynność ruchu i bezpieczeństwo”.

Co zmieni się na DW 492?

Inwestycja obejmuje kompleksową modernizację drogi, w tym:
Budowę dwóch rond w Kłobucku:

  • przy skrzyżowaniu z ul. Kochanowskiego i Zamkową
  • przy skrzyżowaniu z ul. Długosza i Targową

Przebudowę mostów:

  • nad rzeką Biała Oksza w Ostrowach nad Okszą
  • nad ciekiem bez nazwy na granicy Łobodna i Kłobucka

Infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów:

  • 4 km nowych chodników
  • 4 km ciągów pieszo-rowerowych

Inne istotne zmiany:

  • wymiana konstrukcji drogi i wzmocnienie podłoża
  • poszerzenie jezdni (min. 7 m) i poboczy (min. 1,25 m)
  • modernizacja skrzyżowań, zatok autobusowych i oświetlenia

Długoterminowe korzyści

Nowa droga ma służyć mieszkańcom przez co najmniej 50 lat, znacząco poprawiając:

  • bezpieczeństwo ruchu (m.in. dzięki rondom),
  • płynność jazdy,
  • komfort podróży dla kierowców, pieszych i rowerzystów.

Współpraca samorządów kluczem do sukcesu

Obecni na konferencji burmistrz Kłobucka Jerzy Zakrzewski i starosta Dariusz Pilśniak podkreślali, że inwestycja to efekt dobrej współpracy między samorządami różnych szczebli.

Fot. UMWŚ

Share this content: